web 2.0

حضور مردم بالای صد هزار نفر ارزيابی می شود، ندای سبز آزادی


بنا بر آخرين خبرها حضور مردم تاکنون در خيابان ها بالای صد هزار نفر ارزيابی ميشود. بنا به گزارش ندای سبز ازادی ازتهران از ساعت ۲/۳۰ بعد از ظهر مردم از مسيرهای مختلف به سمت ميدانهای انقلاب ويا ازادی در حرکت بودند.

به عنوان نمونه از قبل از ميدان فردوسی ساعت ۳ بعد ازظهر پياده رو های دو طرف خيابان انقلاب بند آمده بود وملت به سمت ميدان انقلاب حرکت ميکردند .تا قبل از ميدان فردوسی نيروی های معمولی وکادری نيروی انتظامی بودند وبعداز ميدان فردوسی حضور نيروهای لباس شخصی وگارد ضد شورش مشهور بود .از سوی ديگر در محل سفاترسابق امريکا دپوی نيروی های لباس شخصی که از قرارگاه ثارالله هدايت ميشدند ديده ميشد. ساعت ۳/۳۰ دقيقه در ۴راه ولی عصر تعداد ۵۰ عدد موتور سوار بسيجی از پايين به سمت ميدان ولی عصر در حرکت بودند که به ميرحسين موسوی وکروبی فحاشی ميکردند و مردم هم در پياده رو انها را به شدت "هو "کردند که موجب حمله نيرو های پياده لباس شخصی به مردم شد. در اين هنگام بين فرمانده نيروی انتظامی مستقر در ۴ راه ولی عصر و فرمانده بسيجی درگيری لفظی شديدی رخ داد. فرمانده نيروی انتظامی به شدت بر سر سر دسته بسيجی ها فرياد ميزد "برای چی تحريک ميکنی؟" که درمقابل اين داد و فرياد او فرمانده با بی سيمش به جايی گزارش ميداد ومدام تکرار ميکرد که باهات برخوردی ميکنم تا ادب شوی."

در اين هنگام به خاطر عدم ارتباط يافتن مردم با يکديگر به صورت طولی ۴راه ولی عصر به سمت انقلاب بسته شد و لباس سياهها و بسيجی ها با گاز فلفل وباتوم به مردم حمله ور شدند وآنها را به سمت خيابانهای فرعی متفرق ميکردند. درب دفتر پی گيری وزارت اطلاعات بر سر ۴راه ولی عصر که هميشه بسته است امروز باز بود و نيرو های اطلاعاتی مدام در حال ترد د به داخل وخارج آن بودند. ساعت ۴ بعد از ظهر درگيری در ۴راه ولی عصر بسيار بالا گرفت.

در گزارش های ديگر بيان شده است که حرکت مردم از ميدان انقلاب به سمت ازادی در تقاطع جمالزاده متوقف ميشد و برخورد سختی با مردم معترض صورت ميگرفت به طوريکه حجم خشونت صورت گرفته در اين ميدان از ديگر نقاط بيشتر گزارش شده است. مسجد امير المونين ويگان فرماندهی نيروی انتظامی در اين ميد ان محل سازمان دهی نيرو های سرکوب گر بود. نکته مهم در ساعتهای اوليه تجمع اين بود که نيروی ها لباس شخصی به شدت دنبال عصبانی کردن مردم وايجاد درگير بودند ولی نيروی انتظامی در ساعت های اوليه بنا را بر مدارا گذاشته بود. نيروهای لباس شخصی مشخص بود که از حضور وسيع مردم غافل گير شده بودند.واين خشم وعصبا نيت خود را با فحاشی وخوشنت با مردم نشان ميدادند.در ساعت ۵ بعد از ظهر به بعد در خيابان انقلاب سر وصال گاز اشک اور شليک شد وبا اسلحه های پين بال به مردم شليک ميشد.

هیچ نظری موجود نیست: